Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Mistanke om misbrug

Hvis du har mistanke om, at dit MitID er blevet misbrugt, kan du spærre det midlertidigt. Du kan gøre det selv eller kontakte MitID Support. Når du spærrer det, lukkes der for al brug af dit MitID. Det betyder at hverken du eller andre kan bruge - eller misbruge - dit MitID.

Hvad er tegn på, at mit MitID bliver misbrugt?

  • Hvis dit bruger-ID er blevet ændret af en anden.
  • Hvis du modtager beskeder fra MitID om noget, du ikke kan genkende.
  • Hvis du har godkendt en anmodning, du ikke selv har sat i gang.
  • Hvis du har givet din bruger-ID eller kode videre til en person, du nu mistænker for at være en svindler.

Få hjælp af MitID Support

Hvis du er i tvivl og har brug for vejledning eller hjælp til at spærre dit MitID, kan du kontakte MitID Support.

Kontakt MitID support

Tjek for mistænkelig aktivitet

Inden du spærrer dit MitID, kan du selv tjekke, om der har været mistænkelig aktivitet, som giver dig grund til at spærre.

Tjek dine seneste aktiviteter nederst på din profilside.

Tjek aktivitet

Spærring

  • Du kan spærre hele dit MitID midertidigt, hvis det er blevet misbrugt.
  • Hvis du har tabt eller fået stjålet din telefon med din MitID app eller din MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, er det ikke nødvendigvis et tegn på misbrug af hele dit MitID. Så kan du nøjes med at spærre den enhed, du har mistet.
Gå til spærring

Genaktivering

  • Hvis du har spærret hele dit MitID, skal du på Borgerservice for at genaktivere det.
  • Hvis du har spærret din MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du genaktivere eller få en ny.
Gå til genaktivering