Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Glemt bruger-ID

Har du glemt dit bruger-ID, kan du selv finde det i MitID appen, eller få hjælp hos MitID Supporten eller Borgerservice.

Du kan få vist dit MitID bruger-ID i MitID appen ved at:

  1. Tryk på menuen øverst på skærmen
  2. Tryk på Se bruger-ID i menuen
  3. Vælg bruger. Hvis der en mere end én bruger på samme app, vises en liste med brugere
  4. Intro side vises
  5. Vælg, hvor dit pas er fra
  6. Bekræft din identitet ved at scanne dit pas og ansigt
    Tip: Se detaljeret guide om, hvordan du scanner dit pas og ansigt
  7. Se dit MitID bruger-ID
  8. Vil du skifte dit bruger-ID? Tryk på Skift bruger-ID 
  9. Indtast dit nye bruger-ID
  10. Tryk på Gem
  11. Bruger-ID'et valideres og meddelelse vises, hvis bruger-ID’et ikke er gyldigt eller ledigt

Dit nye bruger-ID er nu gemt og næste gang du bruger MitID til at logge på eller godkende med, skal du bruge dit nye bruger-ID.

Har du udenlandsk pas/ID-kort og ikke et dansk CPR-nummer
Har du et udenlansk pas/ID-kort – og har du ikke et dansk CPR-nummer? Så skal du have en P-kode, før du kan bruge MitID appen og dit pas/ID-kort til at se dit bruger-ID. Se her, hvordan du får en P-kode.

Du kan bruge en P-kode op til tre gange, så hvis du har fået én tidligere, kan det være, at du kan bruge den igen. Følg herefter trinene beskrevet ovenfor.  

For at MitID Support kan oplyse dit bruger-ID, skal du identificere dig selv i telefonen. Du skal oplyse enten dit pas- eller kørekortnummer (gyldigt dansk eller grønlandsk kørekort eller pas) og dernæst svare på en række spørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR-registret. Hvis du ikke kan svare på nok spørgsmål, kan MitID Support ikke oplyse dit bruger-ID, og du skal i stedet for møde op i Borgerservice for at få oplyst dit bruger-ID.

Ring til MitID Support på +45 33 98 00 10

Du skal ringe, ikke skrive til os
Bemærk, at du kun kan få dit bruger-ID oplyst ved at ringe til supporten. Du kan altså ikke skrive til supporten og bede om at få oplyst dit bruger-ID. 

Hos Borgerservice skal du identificere dig med gyldig legitimation for at få udleveret dit bruger-ID. Husk at bestille tid i Borgerservice inden du møder op.

Find og bestil tid hos din nærmeste borgerservice

Se hvad der er gyldig legitimation