- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Sikkerhed arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
Tip: Hvis I vælger at indtaste pasoplysninger manuelt I kan opleve, at I ikke kan vælge den rigtige dato. Det skyldes, at I ikke kan vælge en dato tilbage i tiden. Vælg derfor først måned og år, og til sidst datoen.
Tip: Hvis I ikke kan se cirkler og tekst om, at scanningen er i gang Prøv at flytte rundt på telefonen. Så kan telefonen forsøge at fange chippen igen. Undgå også at røre ved telefon og pas, før aflæsningen er færdig.
Tip: Hvis I ikke kan trykke på ’Jeg er klar’-knappen Prøv at rykke længere væk eller tættere på den blå ramme, indtil knappen ’Jeg er klar’ bliver blå. Instruktionen på skærmen vil guide jer til, hvad I skal gøre.
Tip: Hvis I ikke kan scanne ansigtet, kan I prøve at:
Tip: Hvis du som hjælper ikke kan læse instruktionen på skærmen Det kan godt være svært for dig som hjælper at se skærmen og instruktionerne undervejs, fordi skærmen skal ret tæt på den anden persons ansigt. Alternativt kan I udføre scanningen ved, at du som hjælper holder og styrer telefonen, når ansigtet skal scannes. Det kan være lidt lettere at holde telefonen med to hænder, så man undervejs kan trykke på knappen ’Jeg er klar’ med tommelfingeren.