Vælg Andre muligheder, hvis den, du hjælper, fx vil have en MitID kodeviser eller vil aktivere en MitID app på en ekstra telefon eller tablet, der fx ikke kan scanne pas.
Hvis I vil bestille fx en MitID kodeviser
- Tryk på Vælg kodeviser på skærmen ’Hvad vil du bestille/aktivere?’

- På næste skærm bliver I nu spurgt, om personen allerede har en kodeviser. Tryk på Nej, bestil kodeviser.
- I skal først trykke Ja, aktiver kodeviser, når personen, du hjælper, har modtaget sin kodeviser med posten og skal aktivere den.
- Tryk på knappen Bestil på MitID.dk på skærmen ’Bestil kodeviser’. Vær opmærksom på, at I nu kommer over på hjemmesiden MitID.dk for at færdiggøre bestillingen.
- Følg trinene på MitID.dk for at bestille MitID kodeviser.
- Aktiver MitID kodeviseren, når den, du hjælper, modtager den med posten. Der står i det medfølgende brev, hvordan I skal gøre.
Hvis I vil aktivere en MitID app på en anden telefon/tablet
I kan bruge denne muliged, hvis den, du hjælper, allerede har et MitID, men gerne vil have et MitID i reserve, fx på en ekstra telefon eller tablet, der ikke kan scanne pas. Læs mere her om at have et MitID i reserve.
- Tryk på Vælg app på skærmen ’Hvad vil du aktivere/bestille?’

- Tryk på Få en aktiveringskode på skærmen ’Aktiver MitID app på en anden telefon/tablet’.
- Kig væk, mens den du hjæper, får vist sit bruger-ID og en aktiveringskode. MitID er nemlig strengt personligt
- Tag den anden telefon/tablet frem, hvor I vil aktivere MitID app
- Hent (download) MitID app til den anden telefon/tablet
- Følg nu vejledningen Aktiver MitID app med aktiveringskode