- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Spærring arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
Med MitID indføres nye, skærpede regler omkring digitale identiteter. Dette er med til at øge sikkerheden for, at man er den, man udgiver sig for at være, når man får udstedt et MitID.
Ikke alle registreringer i NemID lever op til kravene i MitID. Derfor skal nogle brugere opdatere deres ID-oplysninger i NemID, før de kan få MitID.
Mange har allerede opdateret deres ID-oplysninger, som de fik besked om i brevet ’MitID afløser NemID’, sendt med Digital Post fra Digitaliseringsstyrelsen i oktober 2021.
Men der er også mange, der stadig skal have det gjort. De pågældende NemID-brugere får i begyndelsen af januar 2022 et opfølgende brev i Digital Post fra Digitaliseringsstyrelsen.
Der er to forskellige breve; ét til brugere med NemID nøgleapp, og ét til brugere, der ikke har NemID nøgleapp.
Brevet sendes med posten til dem, der er fritaget for Digital Post.
I brevet opfordres brugerne til at opdatere deres ID-oplysninger med NemID nøgleapp. Kan man ikke benytte NemID nøgleapp, eller har man ikke et gyldigt, dansk pas eller en telefon, der kan scanne passet, er det nu muligt at få hjælp i Borgerservice.
Af hensyn til kapaciteten i Borgerservice skal de, der ikke kan anvende NemID nøgleapp, vente med at booke tid, til de bliver bedt om at få MitID af deres bank.
Overgangen fra NemID til MitID overvåges nøje, så det sikres, at MitID supporten, bankernes telefonsupport og kommunernes borgerservice har kapacitet til at imødekomme behovet for hjælp og fysisk fremmøde.
Overgangen fra NemID til MitID afsluttes med udgangen af juni 2022.
MitID.dk bruger nødvendige cookies.
Nødvendige cookies sikrer, at MitID.dk fungerer korrekt. Du skal derfor acceptere de nødvendige cookies for at kunne bruge MitID.dk.
Du kan slette cookies, når du forlader MitID.dk.
Læs, hvordan du sletter cookies, i cookie-politikken for MitID.