- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Sikkerhed arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
Glemt adgangskode
Din kodeviser eller kodeoplæser bruges altid i kombination med din adgangskode. Hvis du har glemt din adgangskode eller din adgangskode er spærret, kan du ikke bruge din kodeviser eller kodeoplæser, før du har lavet en ny adgangskode.
Glemt engangskode
Hvis du har indtastet engangskoden fra skærmen forkert for mange gange, bliver din kodeviser eller kodeoplæser spærret. Du kan genaktivere din kodeviser eller kodeoplæser med en aktiveringskode, so du får hos Borgerservice.
1. Få aktiveringskode hos Borgerservice
Hos borgerservice skal du identificere dig med gyldig legitimation for at få udleveret en aktiveringskode. Husk at bestille tid i borgerservice, inden du møder op.
Find din nærmeste borgerservice og bestil tid
Medbring gyldig legitimation
2. Indtast aktiveringskoden på MitID.dk
Når du har fået en aktiveringskode, genaktiverer du din kodeviser eller kodeoplæser ved at indtaste aktiveringskoden sammen med dit bruger-ID, på MitID.dk.
Permanent spærret
Hvis din MitID kodeviser eller kodeoplæser er permanent spærret (fx ved mistanke om misbrug), kan du ikke bruge den mere. Det skyldes, at hver MitID kodeviser og MitID kodeoplæser har et unikt serienummer, som af sikkerhedsmæssige grunde ikke genbruges. Derfor skal du bestille en ny.