Hvis du har tabt eller fået stjålet dit MitID identifikationsmiddel (MitID app, kodeviser, kodeoplæser eller chip), bør du spærre det.
Det betyder, at hverken du eller andre kan bruge - eller misbruge - dén MitID enhed.
Hvis du henter en ny MitID app eller et andet MitID identifikationsmiddel, kan du stadig bruge dit MitID.
Hvis dit MitID er blevet eller bliver misbrugt, bør du spærre det midlertidigt. Du kan gøre det selv eller kontakte MitID Support.
Når du spærrer det, lukkes der for alt brug af dit MitID. Det betyder, at hverken du eller andre kan bruge - eller misbruge - dit MitID.
Hvis du er i tvivl og har brug for vejledning eller hjælp til at spærre dit MitID, kan du kontakte MitID Support.
Inden du spærrer dit MitID, kan du selv tjekke om der har været mistænkelig aktivitet, som giver grund til at spærre.
Tjek dine seneste aktiviteter nederst på din profilside.