MitID support

Har du brug for hjælp til MitID? Find hjælpen her.

Når du er i gang med at aktivere MitID app, bliver du bedt om at indtaste flere forskellige koder i appen. Oplever du problemer med at indtaste aktiveringskode, engangskode eller PIN-kode, skal du kontakte din bank, som kan hjælpe dig med at aktivere MitID app.  

Bemærk, at det er bankens support, du skal kontakte, ikke din bankrådgiver.  

Find din banks support-telefonnummer her

Hvis du oplever problemer med at logge på din bank med MitID eller godkende fx transaktioner, skal du kontakte din bank.  

Bemærk, at det er bankens support, du skal kontakte, ikke din bankrådgiver.  

Find din banks support-telefonnummer her

Kontakt MitID support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.

Åbningstider  
- Mandag til fredag kl. 8.00-20.00.  
- Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00. 

Før du kontakter MitID supporten

  • Husk at have dit danske pas eller kørekort klart
  • Du skal kunne svare korrekt på kontrolspørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR. Det kræver, at der er tilstrækkelig med oplysninger i CPR. Hvis ikke vil du blive bedt om at henvende dig til borgerservice.

Bruger-ID

Sådan får du oplyst dit bruger-ID. 

PIN-kode eller adgangskode 

Hvis du har glemt din PIN-kode eller adgangskode, så kontakt MitID support.

Kontakt MitID support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.

Åbningstider 

  • Mandag til fredag kl. 8.00-20.00.  
  • Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00. 

Før du kontakter MitID supporten

  • Husk at have dit danske pas eller kørekort klart
  • Du skal kunne svare korrekt på kontrolspørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR. Det kræver, at der er tilstrækkelig med oplysninger i CPR. Hvis ikke vil du blive bedt om at henvende dig til borgerservice.

Kontakt MitID support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.

Åbningstider  
- Mandag til fredag kl. 8.00-20.00.  
- Lørdag, søndag og helligdage kl. 10.00-16.00. 

Før du kontakter MitID supporten

  • Husk at have dit danske pas eller kørekort klart
  • Du skal kunne svare korrekt på kontrolspørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR. Det kræver, at der er tilstrækkelig med oplysninger i CPR. Hvis ikke vil du blive bedt om at henvende dig til borgerservice.

Hvis du er blevet bedt om at tage i borgerservice af fx MitID support eller din banks support, er der et par ting du skal gøre først:

  • Find den borgerservice i den kommune du vil tage hen til
  • Tjek, om det er nødvendigt at bestille tid (du skal bestille tid hos langt de fleste af landets borgerservicecentre før du kan møde op)
  • Husk gyldig legitimation

Find din lokale borgerservice og tjek om du skal bestille tid (åbner en ny fane)

Se hvad du skal medbringe af gyldig legitimation

Pas på svindlere!

Lige nu ser vi svindelforsøg, hvor nogen ringer til dig og udgiver sig for at være MitID support og beder dig om at udlevere fx dine koder eller bruger-ID.

- Ignorer, hvad du bliver bedt om

- Lad være med at swipe i MitID app på noget, som du ikke selv har sat gang i

MitID support vil aldrig kontakte dig for at bede om koder eller bruger-ID.

I de tilfælde, hvor MitID support skal rette i dine oplysninger

Af og til kan det være nødvendigt at MitID support retter dine oplysninger for dig på MitID.dk. For at sikre at være sikker på at det er den rigtige person vi hjælper, skal du kunne bekræfte din identitet.

Det gør du ved at logge ind på MitID.dk og oprette en supportbillet. En supportbillet er en sekscifret kode, som gælder i 3 timer, og som er knyttet til dit personlige MitID.

Opret supportbillet

Hvis du ikke kan logge på MitID.dk og oprette en supportbillet, vil du blive bedt om at bekræfte din identitet på andre måder. Det kan være kontrolspørgsmål ved support over telefonen eller billedlegitimation på borgerservice.

Læs mere om gyldig legitimation ved fremmøde i borgerservice