Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

MitID Support

Har du brug for hjælp til MitID? Find hjælpen her.

Kontakt MitID Support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.

Mandag til fredag kl. 8.00 – 20.00
Weekend og helligdage, samt Grundlovsdag kl. 10.00 – 16.00
Den 24. og 31. december kl. 10.00-14.00

Hjælpeunivers

Find svar i MitID hjælpeunivers, eller find hjælp til de mest stillede spørgsmål her:

Hvis du er blevet bedt om at tage i Borgerservice af fx MitID Support eller din banks support, er der et par ting du skal gøre først:

  • Find Borgerservice i den kommune, du vil tage hen til
  • Tjek, om det er nødvendigt at bestille tid (du skal bestille tid hos langt de fleste af landets borgerservicecentre, før du kan møde op)
  • Husk gyldig legitimation
  • I Borgerservice skal du svare på en række spørgsmål om dig selv (baseret på dine oplysninger i CPR-registreret) for at sikre, at du er dig. Alternativt kan du medbringe et vitterlighedsvidne, som allerede har MitID.

Find nærmeste Borgerservice og bestil tid

Se gyldig legitimation, og læs mere om vidner

MitID Erhverv

Hvis du har oplevet problemer med at scanne dit pas og vil på Borgerservice for at få hjælp, så vær særligt opmærksom på at have den nødvendige dokumentation med på Borgerservice. Det er fx dokumentation med dansk CPR-nummer på, hvis du skal have et MitID, som du kan tilgå de fleste selvbetjeningsløsninger med, eller skal bruge MitID til erhverv.

Hvis du ønsker at anvende MitID til erhverv, hvor du agerer digitalt på vegne af en dansk organisation, kan du læse mere på mitid-erhverv.dk

Pas på svindlere!

Lige nu ser vi svindelforsøg, hvor nogen ringer til dig og udgiver sig for at være MitID Support og beder dig om at udlevere fx dine koder eller bruger-ID. Ignorer, hvad du bliver bedt om, og lad være med at swipe i MitID app på noget, som du ikke selv har sat i gang. MitID Support vil aldrig kontakte dig for at bede om koder eller bruger-ID.

I de tilfælde hvor MitID Support skal rette i dine oplysninger

Af og til kan det være nødvendigt, at MitID Support retter dine oplysninger for dig på MitID.dk. For at vi kan være sikre på, at det er den rigtige person, vi hjælper, skal du kunne bekræfte din identitet.

Det gør du fx ved at oplyse enten dit pas- eller kørekortnummer (gyldigt dansk, grønlandsk og færøsk kørekort eller pas), når du ringer til Supporten, og dernæst svare på en række kontrolspørgsmål.

Supportbillet

En anden måde at identificere dig på er ved at oprette en supportbillet. En supportbillet er en sekscifret kode, som gælder i 3 timer, og som er knyttet til dit personlige MitID. Når du ringer til MitID Support, kan du identificere dig ved at oplyse supportbilletnummeret og dernæst svare på en række kontrolspørgsmål.

Du kan oprette en supportbillet ved enten at logge ind på MitID.dk eller ved at vælge 'Supportbillet' i menuen i MitID appen.

Opret supportbillet på MitID.dk