Lige nu ser vi svindelforsøg, hvor nogen ringer til dig og udgiver sig for at være fra MitID Support. Ignorer hvad du bliver bedt om, udlever aldrig dine koder og lad være med at swipe i MitID appen på noget, du ikke selv har sat i gang. MitID Support vil aldrig ringe ud.
Hvis du er blevet bedt om at tage i Borgerservice af fx MitID Support eller din banks support, er der et par ting du skal gøre først:
Find nærmeste Borgerservice og bestil tid
Se gyldig legitimation, og læs mere om vidner
Hvis du har oplevet problemer med at scanne dit pas og vil på Borgerservice for at få hjælp, så vær særligt opmærksom på at have den nødvendige dokumentation med på Borgerservice. Det er fx dokumentation med dansk CPR-nummer på, hvis du skal have et MitID, som du kan tilgå de fleste selvbetjeningsløsninger med, eller skal bruge MitID til erhverv.
Hvis du ønsker at anvende MitID til erhverv, hvor du agerer digitalt på vegne af en dansk organisation, kan du læse mere på mitid-erhverv.dk