MitID Support

Har du brug for hjælp til MitID? Find hjælpen her.

Kontakt MitID Support på +45 33 98 00 10 eller skriv til os.

Mandag til fredag kl. 8.00 – 20.00
Weekend og helligdage, samt Grundlovsdag kl. 10.00 – 16.00
Den 24. og 31. december kl. 10.00-14.00

Undgå lang ventetid på telefonen

Der er som regel kortest ventetid på telefonen, hvis du ringer mellem kl. 8-10 og 19-20 i hverdagen, samt i weekenden mellem kl. 10-16.

Hjælpeunivers

Find svar i MitID hjælpeunivers, eller find hjælp til de mest stillede spørgsmål her:

Hvis du er blevet bedt om at tage i borgerservice af fx MitID Support eller din banks support, er der et par ting du skal gøre først:

  • Find borgerservice i den kommune, du vil tage hen til
  • Tjek, om det er nødvendigt at bestille tid (du skal bestille tid hos langt de fleste af landets borgerservicecentre, før du kan møde op)
  • Husk gyldig legitimation
  • I borgerservice skal du svare på en række spørgsmål om dig selv (baseret på dine oplysninger i CPR-registreret) for at sikre, at du er dig. Alternativt kan du medbringe et vitterlighedsvidne, som allerede har MitID.

Find nærmeste Borgerservice og bestil tid

Se gyldig legitimation, og læs mere om vidner

Pas på svindlere!

Lige nu ser vi svindelforsøg, hvor nogen ringer til dig og udgiver sig for at være MitID Support og beder dig om at udlevere fx dine koder eller bruger-ID. Ignorer, hvad du bliver bedt om, og lad være med at swipe i MitID app på noget, som du ikke selv har sat i gang. MitID Support vil aldrig kontakte dig for at bede om koder eller bruger-ID.

I de tilfælde, hvor MitID Support skal rette i dine oplysninger

Af og til kan det være nødvendigt at MitID Support retter dine oplysninger for dig på MitID.dk. For at vi kan være sikre på, at det er den rigtige person, vi hjælper, skal du kunne bekræfte din identitet.

Det kan du fx gøre ved at logge ind på MitID.dk og oprette en supportbillet. En supportbillet er en sekscifret kode, som gælder i 3 timer, og som er knyttet til dit personlige MitID.

Opret supportbillet

Hvis du ikke kan logge på MitID.dk og oprette en supportbillet, vil du blive bedt om at bekræfte din identitet på andre måder. Det kan være kontrolspørgsmål ved support over telefonen eller billedlegitimation i borgerservice.

Læs mere om gyldig legitimation ved fremmøde i borgerservice