Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Gode vaner med MitID

MitID er designet, så du nemt kan holde øje med, hvad du foretager dig - og hvor.

Først og fremmest er der nogle enkle vaner, som gør det nemt for dig:

Husk at sikre, at du indtaster dine oplysninger i MitID

Det er nemt at se, hvor du indtaster dine oplysninger:

  • Se øverst på siden, om du er på MitID.
  • Der skal altid stå ’mitid.dk’ til sidst i URL’en.
    Fx borger.mitid.dk eller minbank.mitid.dk

Det forhindrer, at du fx logger på en falsk hjemmeside.

 

Husk at sikre, at det er den rigtige handling, du godkender

Når du er ved at udføre en handling, fx logge ind eller overføre penge, vil du blive spurgt til at godkende den specifikke handling.

  • Der skal altid stå, hvor du er ved at udføre din handling.
  • Der skal altid stå, hvad du godkender.
    Fx Log på Borger.dk eller overfør penge på minbank.dk.

Hvis teksten ikke svarer til det, som du ønsker at gøre, skal du stoppe med det samme og kontakte MitID support.

 

Få notifikationer, hvis der sker en kritisk hændelse i MitID

MitID sender dig en notifikation, hvis der er sker en kritisk hændelse. En kritisk hændelse kan fx betyde, at du bør ændre din adgangskode eller spærre dit personlige MitID.

Når du opretter dit personlige MitID, skal du vælge, hvordan du gerne vil modtage notifikationer - fx gennem MitID appen, på SMS eller e-mail. Det er vigtigt at vælge to – på den måde får du stadig notifikationer, selvom fx din mobiltelefon bliver stjålet.

Du kan altid ændre både typen af notifikationer, du gerne vil modtage - og hvordan - når du er logget ind på MitID.dk.