Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Mobilnummer

Hvis du har MitID app, sender MitID notifikationer til dit mobilnummer, fx hvis din app bliver spærret. Når du aktiverer en ny MitID app, skal du derfor altid oplyse dit mobilnummer. Hvis du får nyt mobilnummer, skal du rette det i din MitID app eller på din MitID profil, ved at logge på MitID.dk.

Hvis du ikke kan logge på MitID.dk, fx fordi du har fået ny telefon og ikke længere har din gamle telefon med MitID appen på, kan du få hjælp til at ændre dit mobilnummer hos MitID Support eller Borgerservice.

Vær opmærksom på, at når du ændrer dit mobilnummer på din MitID profil, går der 5 dage,

  • før du igen kan ændre dit mobilnummer
  • før MitID Support og Borgerservice kan sende dig en kode til at genaktiver din MitID app, hvis du har glemt din PIN-kode

Du kan ændre dit mobilnummer i MitID app.

  1. Åbn MitID app – og tryk på menuen øverst på skærmen
  2. Tryk på Skift mobilnummer i menuen
  3. Hvis mere end en bruger anvender appen, vises en liste med brugerne, Vælg bruger
  4. Indtast PIN-kode eller brug biometri
  5. Indtast dit nye mobilnummer
  6. Tryk på Gem (og modtag en kode på SMS)
  7. Indtast kode fra SMS, tryk Næste
  8. Dit mobilnummer er nu skiftet, tryk OK 

Af sikkerhedsmæssige årsager går der 24 timer fra du logger ind på din MitID profil og anmoder om adgang, til du kan redigere dine oplysninger.

  1. Log på MitID.dk 
  2. Tryk på Se og rediger under Kontaktoplysninger og notifikationer på profilsiden
  3. Tryk på Rediger mobilnummer i boksen "Kontaktoplysninger"
  4. Tryk på Anmod om adgang 
  5. Tryk på Log ud

Vent 24 timer - du får besked når du får adgang

  1. Log på MitID.dk igen efter de 24 timer
  2. Tryk på Se og rediger under Kontaktoplysninger og notifikationer på profilsiden
  3. Tryk på Rediger mobilnummer i boksen "Kontaktoplysninger"
  4. Ret dit mobilnummer og gem

Hvis du ikke kan logge på MitID, kan MitID Support ændre dit mobilnummer for dig. Men først skal du identificere dig selv i telefonen. Du skal oplyse enten dit pas- eller kørekortnummer (gyldigt dansk eller grønlandsk kørekort eller pas) og dernæst svare på en række spørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR-registret. Hvis du ikke kan svare på nok spørgsmål, kan MitID Support ikke hjælpe dig, og du skal i stedet for møde op i Borgerservice for at få hjælp til at ændre dit mobilnummer på din MitID profil. 

Du skal ringe, ikke skrive til os
Bemærk, at du kun kan få hjælp til at rette dit mobilnummer ved at ringe til Support. Du kan altså ikke skrive til Support og bede om at få dit mobilnummer rettet. 

Ring til MitID Support på +45 33 98 00 10

Når du møder op i Borgerservice, skal du identificere dig med gyldig legitimation for at Borgerservice kan ændre dit mobilnummer. Husk at bestille tid i Borgerservice, inden du møder op.  

Find din nærmeste Borgerservice og bestil tid
Medbring gyldig legitimation