Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

Problemer med MitID appen på nogle Samsung eller Pixel 8/8 Pro mobiltelefoner

Opdateret 23. oktober 2023.

Samsung har udsendt en ny sikkerhedsopdatering, som har løst tidligere problem med at anvende MitID appen på Samsung mobiltelefoner med android 13. Det er derfor nu muligt for brugere med Samsung mobiltelefoner at sikkerhedsopdatere, uden at det medfører fejl i brugen af MitID appen.

Hvis du stadig oplever fejl efter sikkerhedsopdateringen, skal du genaktivere MitID appen. Dette gøres ved at følge nedenstående vejledning. Vejledningen gælder kun, hvis du har et gyldigt pas.

  1. Gå i 'Indstillinger' i MitID appen og vælg 'Fjern Bruger'
  2. I 'Indstillinger', vælg 'Aktiver MitID' og derefter 'Pas/ID kort'
  3. Følg instruktionerne på skærmen for at aktivere din MitID app med brug af pas

Har du ikke et gyldigt pas, men et andet identifikationsmiddel, kan du genaktivere MitID appen ved at logge ind på MitID.dk. Alternativt skal du kontakte din lokale Borgerservice.

Problemer med Pixel 8 samt 8 Pro mobiltelefoner

Der er desuden opstået et problem med version 3.2.1 af MitID appen på Googles nye Pixel 8 samt 8 pro mobiltelefoner, som medfører at MitID appen ikke virker. Der arbejdes på en løsning hurtigst muligt.

Det anbefales at vente med at opdatere MitID version 3.2.1 af appen på Pixel 8 samt 8 pro mobiltelefonerne, hvis muligt.

Det vil sige, at der ikke er problemer med at hente MitID version 3.2.1 på andre mobiltelefoner end angivet.