Bestil ny aktiveringskode

Du skal indtaste en aktiveringskode, før du kan bruge dit MitID identifikationsmiddel.

Du kan få en aktiveringskode på borgerservice eller via SMS. Aktiveringskoden kan bruges til ét identifikationsmiddel, fx MitID app, og den er låst til dig - du kan ikke hente en kode for andre eller bede nogen om at hente en aktiveringskode for dig.

Hvis du taster en aktiveringskode forkert tre gange, bliver den spærret, og du vil være nødt til at få en ny aktiveringskode.

Borgerservice

Hos borgerservice kan du få udleveret en aktiveringskode på papir. Du kan bruge den til ét identifikationsmiddel, og du skal bruge den inden 48 timer fra udlevering. Husk at medbringe gyldig legitimation med billede.

Find den nærmeste borgerservice.

SMS

Hvis du har et mobilnummer, hvor du modtager notifikationer fra MitID, kan du også få sendt en aktiveringskode på SMS. Du kan bruge den til ét identifikationsmiddel, og du skal bruge den inden 30 minutter fra du modtager den. 

Kontakt MitID support, borgerservice eller din bank, hvis din bank understøtter MitID. De kan sende en kode til det mobilnummer, du har registreret på MitID.dk. Af sikkerhedshensyn må dit mobilnummer ikke være ændret inden for de sidste 120 timer.