Siden er ikke tilgængelig på det valgte sprog
Siden er ikke tilgængelig på dit ønskede sprog. De tilgængelige sprog er nævnt nedenstående.
The page is not available in the selected language
Unfortunately, the page is not available in the selected language. The page is available in the languages listed below.

MitID identifikationsmiddel er defekt

Hvis du har en defekt MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, kan du få den ombyttet til en ny.

Du skal gøre følgende for at få ombyttet din defekte MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip

  • Gå til ’Bestil fysisk identifikationsmiddel’ på MitID.dk.
  • Klik på Bestil
  • Klik på Vælg kodeviser, Vælg kodeoplæser eller Vælg chip alt efter, hvad du vil ombytte.
  • Vælg, hvordan du vil identificere dig:
    • Hvis du har et andet MitID identifikationsmiddel, vælg ’Jeg vil logge på med MitID’.
    • Hvis du ikke har et andet MitID identifikationsmiddel, som virker, vælg ’Jeg vil indtaste CPR-nummer og dansk eller grønlandsk pasnummer’.
      Bemærk: Hvis du vælger ’Jeg ønsker ikke at identificere mig’, kan du ikke få ombyttet din defekte MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip.
    • Klik på Næste
  • På siden 'Vælg årsag til bestilling' skal du vælge Gået i stykker.
  • I feltet ’Beskrivelse af fejl’ skal du beskrive, hvad der sker, når du prøver at bruge den defekte MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip.
  • Klik på Fortsæt
  • På siden 'Levering' skal du vælge, hvordan du ønsker den nye MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip leveret - få tilsendt med posten eller afhent i Borgerservice.
    • Vælger du 'Levering med post', er leveringstiden op til 8 hverdage. Levering til adresser udenfor Danmark tager 14 hverdage eller længere.
    • Vælger du 'Afhent hos Borgerservice', kan du afhente din nye MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip hos den Borgerservice som passer dig bedst. Husk at medbringe bestillingsnummeret og gyldig billedlegitimation.
  • Klik på Fortsæt.
  • Indtast den e-mailadresse, du ønsker skal modtage kvitteringen på din bestilling. Du kan godt bestille uden at opgive en e-mailadresse, da det ikke er påkrævet.
  • Klik på Fortsæt
  • Du skal læse og acceptere handelsbetingelserne ved at vælge Jeg accepterer.
  • Klik på Bekræft
  • På siden 'Kvittering' vises dit bestillingsnummer og om du vil modtage en e-mailkvittering.
    • Har du valgt ikke at modtage en e-mail, bør du kopiere kvitteringen til eventuelt senere brug.
  • Når du har modtaget din nye MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, skal du aktivere den. Se hvordan du gør i det medfølgende brev eller her på MitID.dk

Returnering 

Skal du returnere en defekt MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip, skal du først kontakte MitID Support for at få et RMA-nummer (returneringsgodkendelse-nummer) og en leveringsadresse. Du skal selv betale portoen for returneringen. 

Har du ikke modtaget det bestilte med posten?

Hvis du har bestilt en MitID kodeviser, kodeoplæser eller chip til levering med posten, og du ikke har modtaget den, skal du kontakte MitID Support eller Borgerservice. Læs mere