- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Sikkerhed arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
I takt med at MitID indfases i hele Danmark, sker der ændringer i den måde, du både logger ind på din erhvervsnetbank og logger ind på offentlige selvbetjeningsløsninger fx Virk.
Har du egen virksomhed eller repræsenterer du en forening? Så kan du i dag bruge dit private NemID, når du skal læse Digital Post, indberette moms eller betale en faktura. Det er den løsning, der hedder NemID privat til erhverv, og som bliver til MitID privat til erhverv. Overgangen sker automatisk, når du som privatperson får MitID.
Virksomheder
Tjek på Virk om du kan bruge MitID privat til erhverv
Folder - om MitID privat til erhverv (pdf)
Foreninger
MitID Erhverv bliver indgangen til offentlige selvbetjeningsløsninger, fx Virk eller ATP.
Har du medarbejdere i din virksomhed eller medlemmer i din forening, der eksempelvis skal tjekke Digital Post, indberette moms eller barsels- og sygedagpenge eller lignende, skal I fortsat benytte NemID medarbejdersignatur, indtil MitID Erhverv lanceres til oktober 2022. Alle får direkte besked, når de skal flytte til MitID Erhverv.
MitID Erhverv gør det nemmere for jer at oprette brugere - og mere fleksibelt for medarbejdere og medlemmer, når de skal logge på en selvbetjeningsløsning.
Er du erhvervskunde i en bank, får du evt. også en ny måde at logge på din netbank. Du får besked i din bank, når du evt. skal overgå til en ny måde at logge på din erhvervsnetbank.
Læs mere på din banks hjemmeside eller kontakt supporten i din egen bank, hvis du har brug for yderligere hjælp.
MitID.dk bruger nødvendige cookies.
Nødvendige cookies sikrer, at MitID.dk fungerer korrekt. Du skal derfor acceptere de nødvendige cookies for at kunne bruge MitID.dk.
Du kan slette cookies, når du forlader MitID.dk.
Læs, hvordan du sletter cookies, i cookie-politikken for MitID.