- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Sikkerhed arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
Hvis du har MitID flere steder og fx har appen på en anden telefon, eller har en kodeviser, kan du logge på MitID.dk og genaktivere appen på din profilside.
Af sikkerhedsmæssige årsager går der går 1 time fra du logger ind på din MitID profil, og til du kan redigere dine oplysninger.
Vent 1 time - du får besked når du får adgang
Hvis du ikke kan logge på MitID, kan MitID support sende dig en midlertidig PIN-kode på sms. Men først skal du identificere dig selv i telefonen ved at svare på en række spørgsmål baseret på dine oplysninger i CPR-registret. Hvis du ikke kan svare på nok spørgsmål, kan MitID support ikke sende dig en midlertidig PIN-kode, og du skal i stedet for møde op i Borgerservice for at få hjælp til at lave en ny PIN-kode.
Hvis du har ændret dit mobilnummer
Vær opmærksom på, at hvis dit mobilnummer er registreret eller ændret på MitID.dk inden for de seneste 5 dage, kan MitID support ikke sende dig en midlertidighed PIN-kode, og du skal i stedet for møde op i Borgerservice, for at få hjælp til at lave en ny PIN-kode.
Ring til MitID support på +45 33 98 00 10
Du skal ringe, ikke skrive til os
Bemærk, at du kun kan få den midlertidige PIN-kode, som du skal bruge til at lave en ny PIN-kode, ved at ringe til support. Du kan altså ikke skrive til support og bede om at få tilsendt en midlertidige PIN-kode. Grunden er, at du skal identificere dig overfor support ved at svare på nogle spørgsmål, inden support kan sende den midlertidige PIN-kode til dig.
Når du møder op i Borgerservice, skal du identificere dig med gyldig legitimation for at få udleveret en midlertidig PIN-kode til MitID app. Husk at bestille tid i Borgerservice, inden du møder op.
Hvis du ikke kan logge på med NemID eller MitID, kan du genaktivere MitID app med dit pas, som et alternativ til at gå i Borgerservice.
Før du kan genaktivere appen med dit pas, skal du fjerne din bruger fra appen:
Du genaktiverer MitID appen med dit pas, på samme måde som du aktiverer en ny MitID app med dit pas.
Din telefon skal kunne scanne en chip.
Tjek, at din telefon er opdateret:
Gå ind i telefonens indstillinger for at se versionen.
Tip: Lån en andens telefon De fleste telefoner kan scanne et pas, men har du ikke en telefon der kan det, kan du låne en andens telefon, fx en pårørendes telefon eller en arbejdstelefon fra Borgerservice. Ingen personlige oplysninger bliver gemt eller lagret på den telefon, du har lånt.