- Kom i gang med MitID arrow_forward
- Sådan bruger du MitID arrow_forward
- Hjælp og support arrow_forward
- Sikkerhed arrow_forward
- Om MitID arrow_forward
- Vejledninger arrow_forward
Hvis din egen telefon ikke kan scanne passet, har du måske en pårørende, som har en telefon, der kan? På den måde kan du blive oprettet som bruger – og efterfølgende fx få MitID appen på egen telefon. Se her, hvordan I gør
Scan dit pas/ID-kort og ansigt i appen
Vælg, hvordan du vil godkende med MitID
Når du kommer til trinet, hvor du skal vælge, hvor du vil aktivere MitID appen, skal du vælge:
bestille og aktivere fx en MitID kodeviser
aktivere en MitID app på en anden telefon/tablet, fx for at få en MitID app i reserve – eksempelvis på en tablet, der ikke kan scanne dit pas/ID card.
Følg herefter trinene til at færdiggøre aktiveringen af MitID appen eller bestilling/ aktivering af MitID kodeviser/-kodeoplæser. Læs evt. mere her: Aktiver eller bestil MitID
Du kan få MitID igen i Borgerservice, hvis du fx:
Hvis din egen telefon ikke kan scanne passet, har du måske en pårørende, som har en telefon, der kan? Se her, hvordan I gør. Det kan spare dig for en tur i Borgerservice.
Læs her, hvilken legitimation du skal medbringe til Borgerservice – og at du også skal svare på en række spørgsmål om dig selv/medbringe et vidne.